youka 0 Posted 23 فروردین 1396 Share Posted 23 فروردین 1396 هر گاه وارد فروشگاه های خواربار فروشی، سوپر مارکت ها و مراکز خرید و هر جایی که می توانیم اقلام خود را از آنجا خرید کنیم می شویم، اقلام و محصولاتی را مشاهده می کنیم که درون جعبه، پاکت و یا بسته هایی با اندازه ها، اشکال و رنگ های مختلف قرار دارند. شما به سادگی می توانید با یک نگاه گذرا مواد غذایی مورد علاقه خود را از طریق نوع بسته بندی محصول پیدا کنید. پکیج یا بسته بندی در ویکی پدیا این گونه تعریف شده است: ” علم، هنر و فناوری محصور کردن و یا حفاظت محصولات به منظور توزیع، ذخیره سازی، فروش و استفاده. بسته بندی همچنین به فرایند طراحی، ارزیابی و تولید پکیج نیز باز می گردد. بسته بندی را می توان به عنوان یک سیستم هماهنگ از آماده سازی کالاها برای حمل نقل، انبار سازی، تدارکات، فروش و استفاده نیز توصیف کرد.علائه بر موارد بالا، بسته بندی مصرف کننده را از محتویات و محصولی که درون ان قرار دارد آگاه می کند. بسته بندی یک محصول اطلاعاتی نسبتا کاملی در مورد محصول ارائه می کند، بدون اینکه نیازی به توضیح شخص دیگری باشد. پس بسته بندی محصولات نقش حیاتی در دنیای بازاریابی ایفا می کنند. طراحان نیز نقش بسیار مهمی در خلق یک طرح زیبا برای بسته بندی محصولات به عهده دارند. ما در اینجا چند نکته اصولی در مورد این طراحی پکیج را ذکر خواهیم کرد که به شما کمک می کند یک پکیج خوب، جذاب و تاثیرگذار طراحی کنید. این مطلب برگرفته از سایت طراحی و چاپ کاتالوگ است . ۱٫ خلاق و منحصر به فرد باشید اگر می خواهید محصولتان مشتری زیادی داشته باشد، می توانید با یک پکیج خلاقانه و زیبا شروع کنید. بعضی از محصولات دارای پکیج های ماز و یا جداول معمایی پازلی و یا آیتم هایی که باعث تشویق مصرف کنند به خرید آن محصول می شوند هستند. برخی از آنها جزئی از یک کلکسیون هستند، بنابراین مصرف کننده مجبور است برای تکمیل کلکسیون، مثل کلکسیون کارت، عروسک هیا کاغذی و … آن محصول به خصوص را خریداری کنند. شما می توانید پکیج خود را در اشکال مختلف طراحی کنید. ۲٫ انتخاب فونت و رنگ رنگی را برای پکیج استفاده کنید که با محصول متناسب باشد. یا اگر کمپانی رنگی را انتخاب کرد از آن استفاده کنید. مطمئن شوید فونت به کار رفته نیز ترکیب و کنتراست مطلوب و مناسبی دارد. از متن نارنجی روی پس زمینه قرمز رنگ استفاده نکنید چون متن خوانا نخواهد بود. از یک فونت مناسب استفاده کنید تا به بهترین وجه محصول را توصیف کند. از فونت های تزیینی که خواندن آنها سخت است نیز استفاده نکنید. فقط باید مطمئن شوید فونتی که به کار می برید خوانا باشد. ۳٫ مطمئن شوید لیبل ها به آسانی قابل خواندن هستند لیبل ها باید کاملا خوانا باشند. بعضی از مصرف کنندگان مطالب و اطلاعات مربوط به محصول را می خوانند چون می خواهند بدانند چه چیزی می خرند و آیا محصول مورد نظر خود را خریداری می کنند. مطمئن شوید از سبک فونت و سایزی استفاده کرده اید که به آسانی قابل خواندن است. بعضی از بسته بندی ها دارای لیبل های بسیار کوچکی هستند که این باعث می شود مصرف کننده به سختی بتواند آن را بخواند. ممکن است مصرف کننده بخواهد با خواندن لیبل، قبل از خرید، تصمیم بگیرد. بعضی از مشتری ها حتی آیتم ها را با یکدیگر مقایسه می کنند. بنابراین اگر پکیج شما خواناتر باشد آنها از این ویژگی راضی خواهند بود، پس محصول دیگری را جستجو نمی کنند. فقط این محصول را می خرند. آنها فرصت زیادی برای خواندن همه لیبل ها، مخصوصا لیبل هایی که خیلی کوچک هستند ندارند .۴٫ استفاده از تصاویر ممکن است بخواهید در طراحی پکیج خود از تصویر نیز استفاده کنید. ممکن است این تصویر عکسی از یک شخصیت کارتونی، عکس محصول، عکس یک مدل و … باشد. فقط باید مطمئن شوید تصویری که قصد استفاده از آن را دارید از کیفیت بالایی برخوردار است و در اندازه های خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک خوب به نظر می رسد. یک عکس باید متناسب با محصول باشد و باعث سردرگمی و گیج شدن مصرف کننده نیز نشود. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.