Jump to content

واشر سرسیلندر و علائم سوختن آن


youka

Recommended Posts

واشر سر سیلندر، بین سر سیلندر موتور و بدنه اصلی آن (بلوک موتور) قرار می گیرد و وظیفه آب بندی بین این دو قطعه را برعهده دارد و مانع از ترکیب آب رادیاتور (برای خنک کاری موتور) و روغن موتور (برای روانکاری و خنک کاری موتور) می شود.

علاوه بر این، واشر سر سیلندر مانع ورود هوای متراکم سر پیستون به داخل مایع خنک کننده (آب رادیاتور)، و برعکس می شود. این مطلب برگرفته از سایت آموزش تعمیر ایسیو است .

واشر سر سیلندر سوخته (واشر سر سیلندر موریانه زده) وظایف شرح داده شده را بدرستی انجام نمی دهد.

 

علت سوختن واشر سر سیلندر ماشین یک یا ترکیبی از عوامل زیر می تواند باشد:

- گرم شدن بیش از حد موتور به هر دلیل (کار نکردن فن، کارنکردن ترمواستات آب، و ... ).

- درست نبستن واشر سرسیلندر توسط تعمیرکار.

- استهلاک موتور بدلیل کارکرد زیاد.

علائم سوختن واشر سر سیلندر، یک، یا ترکیبی از موارد زیر است:

- موتور خودرو صبحها دیر روشن می شود و پس از روشن شدن، موتور لرزیده و دود سفید از آن خارج می شود.

- شیلنگهای اتصال رادیاتور باد کرده و متورم می شوند.

- در مخزن رادیاتور، روغن دیده می شود (در 206 تیپ 2 و 3 بیشتر دیده می شود).

- کم کردن آب رادیاتور، در صورت سالم بودن سیستم خنک کننده و عدم نشتی آن.

- شنیدن صدای شر شر آب از پشت داشبورد (مخصوصاً برای 206).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...