youka 0 ارسال شده در 2 اردیبهشت 1396 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 اردیبهشت 1396 واشر سر سیلندر، بین سر سیلندر موتور و بدنه اصلی آن (بلوک موتور) قرار می گیرد و وظیفه آب بندی بین این دو قطعه را برعهده دارد و مانع از ترکیب آب رادیاتور (برای خنک کاری موتور) و روغن موتور (برای روانکاری و خنک کاری موتور) می شود. علاوه بر این، واشر سر سیلندر مانع ورود هوای متراکم سر پیستون به داخل مایع خنک کننده (آب رادیاتور)، و برعکس می شود. این مطلب برگرفته از سایت آموزش تعمیر ایسیو است . واشر سر سیلندر سوخته (واشر سر سیلندر موریانه زده) وظایف شرح داده شده را بدرستی انجام نمی دهد. علت سوختن واشر سر سیلندر ماشین یک یا ترکیبی از عوامل زیر می تواند باشد: - گرم شدن بیش از حد موتور به هر دلیل (کار نکردن فن، کارنکردن ترمواستات آب، و ... ). - درست نبستن واشر سرسیلندر توسط تعمیرکار. - استهلاک موتور بدلیل کارکرد زیاد. علائم سوختن واشر سر سیلندر، یک، یا ترکیبی از موارد زیر است: - موتور خودرو صبحها دیر روشن می شود و پس از روشن شدن، موتور لرزیده و دود سفید از آن خارج می شود. - شیلنگهای اتصال رادیاتور باد کرده و متورم می شوند. - در مخزن رادیاتور، روغن دیده می شود (در 206 تیپ 2 و 3 بیشتر دیده می شود). - کم کردن آب رادیاتور، در صورت سالم بودن سیستم خنک کننده و عدم نشتی آن. - شنیدن صدای شر شر آب از پشت داشبورد (مخصوصاً برای 206). نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر تنظیمات بیشتر اشتراک گذاری ...
ارسال های توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .