رفتن به مطلب

مهمترین تفاوت هایی که بین شرکتهای سرمایه گذاری و هلدینگ وجود دارد


sabti

ارسال های توصیه شده

زمانی که شرکتی به ثبت می رسد، با ارائه ی اساسنامه و اظهار نامه به اداره ی ثبت ،نوع فعالیت شرکت و کارهایی را که در اینده قرار است به ثبت برسد  را بیان می کنند و اداره ی  ثبت  شرکتها ان را به اطلاع مراجع قانونی می رساند 

 

شرکتهای هلدینگ:

هلدینگ به شرکتی گفته می شود که تعدادی شرکت در زیر مجموعه ی ان قرار گرفته و زیر نظر این شرکت به فعالیت می پردازند .

شرکت های هلدینگ که تقریبا نصف سهام شرکت ها را خریداری می کنند و با انجام این کار می توانند  برای شرکت ها در زمینه ی افزایش سرمایه ، انتخاب مدیر عامل و …تصمیم گیری کنند .

شرکت های هلدینگ با نام های شرکت های مالک ،شرکت مادر ،شرکت اصلی  نیز خوانده می شوند .

شرکت های هلدینگ که در زمینه ی تولید و خدمات فعالیتی ندارند و کار اصلی انها خریدن سهام شرکت ها است به طوریکه مقدار این سهام از 50% هم بیشتر است و با این مقدار سهام می توانند بیشتر مالکیت ان شرکت ها را بر عهده گرفته و برای انها تصمیم گیری کنند .

با توجه به این که شرکت های هلدینگ تسلط زیادی بر روی شرکت های زیر مجموعه ی خود دارند می توانند به سود زیادی دست پیدا کنند .

logo.png

شرکت های سرمایه گذاری:

هدف اصلی شرکتهای سرمایه گذاری از خریدن سهام شرکتها فقط بدست اوردن سود بیشتر است .این شرکتها در تصمیم گیری ها اصلا مداخله نمی کنند .

شرکتهای سرمایه گذاری با کمک گرفتن از افراد متخصص ارزیابی می کنند که چه زمانی باید سهامی را خریداری کنند و یا سهام خود را به فروش برسانند .

 

تفاوت میان شرکتهای هلد ینگ و سرمایه گذاری:

1-هدف شرکتهای هلدینگ از خرید سهام شرکتها کنترل انهاست در صورتی که هدف شرکتهای سرمایه گذاری از خریدن سهام شرکتها تنها دریافت سود است و دخالتی در اداره ی شرکتها ندارند .

2-شرکتهای سرمایه گذاری اصولا سهام ها را  اگر دارای سود خوبی باشند به فروش میرسانند و نگه نمی دارند اما شرکتها ی هلدینگ اصولا سهام را به فروش نمی رسانند مگر در مواقع خاص .

3- مراحل به ثبت رساندن شرکتها ی سرمایه گذاری و هلدینگ همانند هم هستند اما در میزان سرمایه ی اولیه با هم متفاوتند به طوریکه شرکتهای هلدینگ اگر در قالب شرکت سهامی خاص به ثبت رسیده باشند مقدار سرمایه ی اولیه پنجاه میلیارد ریال است اما اگر به صورت شرکت سهامی عام باشند سرمایه ی اولیه یکصد میلیارد ریال است .اما شرکتهای سرمایه گذاری در قالب شرکتهای خاص به ثبت می رسند و سرمایه ی اولیه صد هزار تومان است .

 

تفاوت های بین شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...